From 5ef3556b0cf28cfd9cecf491b64ccc6db4bf12f0 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: =?UTF-8?q?=E6=9D=BE=E6=B5=A6=20=E7=9F=A5=E4=B9=9F=20Matsuura=20Tomoy?= =?UTF-8?q?a?= Date: Sun, 26 Jan 2025 20:59:26 +0900 Subject: [PATCH] [obsidian] vault backup: 2025-01-26 20:59:26[ --- content/MUS10.md | 7 ++++++- 1 file changed, 6 insertions(+), 1 deletion(-) diff --git a/content/MUS10.md b/content/MUS10.md index ba252350..fc6e10b7 100644 --- a/content/MUS10.md +++ b/content/MUS10.md @@ -4,7 +4,12 @@ [[IRCAM]]と[[CCRMA]]で使われた[[MUSIC N#MUSIC IV|MUSIC IV]]の派生の一つ。後継として[[MUSCMP]]がある。 -[[MUSIGOL]]に近い、[[ALGOL]]のサブセット+信号処理機能のような独自言語を定義しているため、他のMUSIC-N系列とはやや異なる体系をもっているっぽい +[[MUSIGOL]]に近い、[[ALGOL]]のサブセット+信号処理機能のような独自言語を定義しているため、他のMUSIC-N系列とはやや異なる体系をもっているっぽい。 + +> It is worth pointing out that the starting point of MUS10 was an existing ALGOL parser, modified for music synthesis. We shall see several examples of this later in which the language designer simply took an existing language cmpiler and modified it to suit musical requirements. This is a very simple but effective way to start a language design.([Programming languages for computer music synthesis, performance, and composition | ACM Computing Surveys](https://dl.acm.org/doi/10.1145/4468.4485), p248) + + + UGenをコントロールレートで遅い読み出しするのもできるらしい